Blog

Exercitii fizice pentru copii

Starea de bine si sanatatea celor mici trebuie sa devina un obicei inca de la o varsta frageda. Este deja foarte cunoscut faptul ca, la ora actuala, copiii din intreaga lume sunt dependenti de tehnologie. De mici se ciocnesc cu realitatea unei ere a tehnologiei, isi petrec  timpul pe device-uri, stand in pozitii necorespunzatoare ce le afecteaza pozitia spatelui si, deci, fizicul. Un super tatic stie cand are nevoie micutul de miscare: mereu! Un super tatic stie si care sunt cele mai bune exercitii fizice pentru copii.

Cum procedeaza parintii cand vine vorba de exercitii fizice pentru copii?

In general, parintii inteleg prin exercitii fizice ca micutul trebuie sa ajunga la kinetoterapie. Asadar, cu o trimitere de la medicul de familie, il duc pe cel mic intr-un spatiu nu tocmai adecvat varstei sale si il lasa sa isi faca exercitiile alaturi de un medic si alti copii de au probleme de sanatate. Trebuie sa fim constienti ca exercitiile incepute de la o varsta frageda nu il vor pune niciodata pe copil intr-o astfel de ipostaza. De asemenea, kinetoterapia se executa in spital si, in acest mod, ii veti implanta involuntar micutului ideea ca sportul se asociaza cu boala. Astfel, nu i se va „deschide apetitul” catre sport intr-un mod corespunzator.

Invatati-i pe cei mici din primii ani ca sportul este important. Faceti exercitii fizice alaturi de ei si demonstrati-le ca sportul este pentru toata lumea. Daca ii fortati sa faca sport, dar voi duceti o viata sedentara, nu veti ajunge nicaieri.

Tipuri de exercitii fizice pentru copii

Inainte de orice, explicati-i cum trebuie sa respire adecvat: insipira pe nas, expira pe gura, fara graba si fara tensiune.

Incepeti de sus cu exercitiile, adica cu zona capului. Incercati cateva exercitii pentru cap si gat: inclinati usor capul catre dreapta si catre stanga, rasuciti capul la fel de usor de la dreapta, la stanga. Duceti capul in barbie, iar apoi lasati-l pe spate. Faceti aproximativ 8 repetari din fiecare exercitiu de acest tip.

Treceti la exercitiile pentru brate: ridicari ale bratelor prin lateral. După ce v-ati incalzit suficient, rotiti bratele inainte si inapoi, in mod alternativ.

Urmeaza trunchiul. Faceti o tranzitie prietenoasa pentru corp imbinand miscarea trunchiului cu cea a bratelor. Indoiti trunchiul in stanga si in dreapta. Cand va indoiti spre stanga, tineti mana stanga in sold, iar dreapta deasupra capului, cu palma orientata in interior. Cand va indoiti spre dreapta, tineti mana dreapta in sold, iar stanga deasupra capului, cu palma orientata in interior. Dupa ce ati terminat si aceasta serie, executati cateva rotiri de trunchi cu ambele maini in sold.

Acum puteti trece la exercitiile pentru picioare: intindeti-va pe spate si, cu picioarele in sus, executati mersul bicicletei. Acesta va fi destul de distractiv pentru micut. Puteti executa mai multe serii si, in perioada de pauza, ii puteti spune ca este rosu la semafor.

Ultimul exercitiu depinde de vecini: sarituri ca mingea si batutul palmelor pentru o reusita noua!! 😀

Tag-uri:
Trimite prin e-mail

Un comentariu

  1. Hey there, You’ve done a great job. I will certainly digg it and personally recommend to
    my friends. I am confident they’ll be benefited from this site.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *